Fakt dokonania udanej transakcji zależy w dniu dzisiejszym przede wszystkim od techniki sprzedaży i indywidualnych umiejętności osoby oferującej danego rodzaju produkt. Nie raz zdarzyło się nam osobiście zauważyć, że to, co w rękach innej osoby nie wzbudzało najmniejszego zainteresowania pośród grupy docelowego odbiorcy, w ofercie innego przedstawiciela cieszyło się ogromnym zaciekawieniem tych samych klientów.
Do tego rodzaju sytuacji przyczynia się zazwyczaj zdecydowanie większa możliwość perswazji i wywierania wpływu na docelowego odbiorcę. Umiejętność tak zwanej manipulacji handlowej i wywierania wpływu w dniu dzisiejszym stała się tak niezbędnym czynnikiem, że wiele spółek handlowych korzysta z różnego rodzaju szkoleń oferowanych w tym właśnie zakresie. Proponowane szkolenia handlowe dla pracowników mogą się odbywać zarówno na terenie firmy jak i gdzieś z dala na wyjeździe.
Miejsce wykonywania szkolenia w zasadzie nie odgrywa tu zbyt większego znaczenia. No chyba, że właściciel firmy zechce je połączyć w pewnej formie z długo oczekiwanym wyjazdem integracyjnym, na które to w ostatnim okresie czasu jest równie duży popyt co na szkolenia biznesowe. Wracając jednak do meritum w przypadku organizowania jakiegokolwiek rodzaju szkolenia, podstawowym wyznacznikiem w ich przypadku jest fakt zdobycia odpowiedniej techniki i umiejętności przyczyniających się na wzrost wpływów do kasy firmy.